





Utmaning
Utveckla en grafisk profil som går hand i hand med den befintliga utställningen och som speglar 100 år av trådlös kommunikation. Ett mer grafiskt uttryck och en ny logotyp som ska fungera hela vägen från infartsskylten till favicon.
Lösning
Med inspiration från 20-talets formideal och modernism har vi tagit fram ett formspråk som känns relevant och nutida.Vi har lagt stort fokus på verksamheten, tydlighet och egenart. Ett grafiskt uttryck som leder tankarna till luftburen kommunikation, både då och nu.
Resultat
Logotypens unika form ger snabb igenkänning oavsett format eller sammanhang. Formspråket har en tyngd och självklarhet som inte skäms för sig. Ett uttryck som landar på ett naturligt sätt i den fysiska miljön som finns på plats idag.

Vill du veta mer?
Emelie har över 15 års erfarenhet av att leda internationella kampanjer och utveckla strategier för ett stort antal varumärken. Nu är hon affärsområdeschef för kommunikationsteamet på Tech Stn och hjälper er gärna att förverkliga era idéer tillsammans med våra kreatörer – hör av er så bokar vi en kaffe och ser vart det leder!
Emelie Lindell
Head of creative