Skip to main content

Effektiv innehållsstrategi, Hydria Water bygger sitt varumärke tillsammans med Tech Stn.

Hydria Water

Hydria Water är marknadsledande på produkter för mekanisk vattenrening. Företaget verkar på en internationell marknad med kunder och samarbetspartners över hela världen.

För Hydria Water har Tech Stn förtroendet att, utifrån en gemensamt framtagen innehållsstrategi, utveckla tonalitet och grafiskt manér samt producera innehåll som bygger kännedom och relation i branschen.

Genom regelbundna redaktionella möten med Hydria Waters marknadschef tas en innehållsplanering fram för kanaler som LinkedIn, Instagram, den egna webben, annonsering och nyhetsbrev. Tech Stn står för innehållsidéer tillsammans med kunden, gör research, genomför intervjuer, paketerar, fotograferar eller väljer bildmaterial och formulerar texter. Allt innehåll görs på såväl svenska som engelska.

Bilden visar tre smartphones bredvid varandra, alla med öppna Instagram-inlägg. Det första inlägget visar en man med texten "Har du koll på vårt trygghetsavtal?" Det andra inlägget visar en teknisk produkt, en "Step Screen Delta," med detaljerad beskrivning. Det tredje inlägget visar ett stort containerfartyg på havet, med text som relaterar till sjöfrakt eller transport. Alla tre inlägg har liknande layout med bild överst och text nedanför

Utmaning

Att hinna med att ta fram material och underhålla företagets alla kanaler som ensam ansvarig på en marknadsavdelning.

Lösning

Genom ett löpande avtal och månadsvis avstämningar tar Tech Stn hela ansvaret för de sociala kanalerna. Med kreatörer som är väl insatta i varumärket kan vi skapa en sammanhållen tonalitet i både bildmanér och text för att skapa igenkänning och bygga varumärke både nu och över tid.

Resultat

Kontinuerligt uppdaterade kanaler med sammanhållet innehåll anpassat för målgruppen. Professionellt framtaget material bygger förtroende och den växande banken av artiklar, case, inlägg och bilder kan återanvändas av Hydria Water i exempelvis säljpresentationer, i intervjuer med branschmedia, på intranät och så vidare.

Vill du veta mer?

Emelie har över 15 år i branschen och har projektlett internationella kampanjer, utvecklat strategier och koncept för ett stort antal varumärken. Tillsammans med sitt team har hon skapat marknadsföring som gett resultat (och som vunnit reklamtävlingar!). Nu är hon affärsområdeschef för kommunikationsteamet här på Tech Stn och hjälper er gärna vidare med era idéer tillsammans med våra kreatörer. Hör av er så bokar vi in en kaffe och ser vad som händer!

Emelie Lindell

Head of creative

033-23 70 19

emelie.lindell@techstn.se


Relaterade case