Utmaning
Att förflytta varumärket för att tilltala större skogsägare och skogsförvaltare i hela Sverige. Kommunikationen behövde spegla självförtroende och kaxighet utan att tappa ödmjukhet.
Lösning
Skogspartner och Tech Stn arbetade tätt tillsammans för att landa en ny grafisk profil. Genom att kombinera den, inklusive allt från ny logotyp och färger till bildmanér och bilstripning, med tillspetsad vision och kaxigare men fortfarande ödmjuk tonalitet, gör varumärket en tydlig förflyttning mot en mer senior och strategisk position.
Resultat
En ny webbplats som binder samman alla delar och fungerar som navet i Skogspartners kommunikation. Nya kunder uppfattar Skogspartner som ett seniort rådgivningsföretag samtidigt som de som varit med Skogspartner länge fortfarande känner igen sig. Ytterligare en positiv effekt är att den nya profilen gör det enklare att rekrytera människor som matchar varumärkets nya position.