Skip to main content

Upplevelse som konverterar

Sandatex

Sandatex erbjuder  högkvalitativa solskyddsprodukter och textilier med fokus på skandinavisk design och funktionalitet.

Sandatex ville förnya sin design utan att kompromissa med webbplatsens huvudsyfte; att effektivt guida besökare till att beställa vävprover. 

Vi skapade en ny design med fokus på inspiration och tydligare navigering. Genom effektiva rubriker och CTA-knappar på alla sidor, samt en kortare kundresa för att enkelt och smidigt beställa vävprover, förvandlade vi webbplatsen till en dynamisk plattform som engagerar och konverterar.

Bilden visar två smartphones som står på vita, cylindriska podier. Båda telefonerna visar en webbsida från 'Sandatex'. Den ena telefonen visar en bild på ett inomhusfönster med gardiner, medan den andra visar en bild av en uteplats med texten 'Njut i skuggan'. Webbsidans design verkar vara anpassad för mobil visning, med tydliga bilder och textsektioner.
Bilden visar en surfplatta som visar en produktdetaljsida från 'Sandatex'. På skärmen visas en markis med namnet 'Markisdukar 7', tillsammans med olika färgval och produktdetaljer. Nedanför huvudbilden finns rekommenderade produkter med små bilder av markiser i olika färger. Webbsidan är anpassad för att visa produktalternativ och information för användare som är intresserade av utomhusskuggning.

Utmaning

Sandatex behövde en webbplats som inte bara informerade, utan även inspirerade. Utmaningen låg i att förnya designen och förbättra användarupplevelsen utan att kompromissa med det huvudsakliga målet: att guida besökare till att beställa vävprover.

Lösning

Vi tog fram en ny design med ett inspirerande och engagerande uttryck, skapade mer lättnavigerade undersidor och skrev om texterna för att bättre tilltala och guida kunderna. CTA-knappar placerades strategiskt för att förenkla processen att beställa vävprover.

Resultat

En webbplats som kombinerar estetik med funktionalitet. Med förbättrad navigering och en mer inspirerande kundresa ser Sandatex nu en ökad interaktion, fler beställningar av vävprover och en starkare digital närvaro.

Vill du veta mer?

Emelie Lindell

Head of creative

033-23 70 19

emelie.lindell@techstn.se


Relaterade case